FEINA IMAGINART-MÚSICA 4 DE JUNY DE 2020
INSTRUCCIONS TASCA 1-2-3
TASCA 1: 30-60 minuts d’Imaginart
ELABORA UN INSTRUMENT AMB MATERIAL RECICLAT TAL COM
T’HA PROPOSAT NA MARTA A LA TASCA D’IMAGINART.
(HI HA MOLTES OPCIONS, TRIA LA QUE MÉS T’AGRADI O
CERCA’N UNA ALTRA).
TASCA 2: 10 minuts
CONTESTA AQUEST QÜESTIONARI SOBRE TEU INSTRUMENT:
SI NO POTS ACCEDIR-HI, PARLA AMB UN FAMILIAR SOBRE
AQUESTS ASPECTES:
1- COM HO FAIG PERQUÈ SONI
2- DE QUINA FAMÍLIA CREC QUE ÉS
3- DESCRIU/EXPLICA COM ÉS EL SEU SO.
TASCA 3: 5 minuts
FET UN PETIT VÍDEO O UNA FOTO TOCANT.
MÀXIM 10 SEGONS, PER FAVOR.
COMPARTI’L AMB MI A TRAVÉS DEL DRIVE O
DEL CORREU ELECTRÒNIC.
ENDAVANT!
NOMÉS DE 4T A 6È DE PRIMÀRIA
TASCA 4: 15 minuts
Practica aquest acompanyament del bolero de Ravel amb la flauta.
Has de seguir les passes que vaig indicant al vídeo.
Te pots gravar si vols i enviar-me el vídeo o bé fer-te una fotografia.
Pots tocar a damunt el vídeo meu o bé a damunt el vídeo original. Te’l deix aquí:
MOLT BONA FEINA!
--------------------FEINA MÚSICA 3r i 4t PRIMÀRIA DIJOUS DIA 21 DE MAIG DE 2020
Instruccions tasques:
TASCA 1: (10 minuts)
Mira aquest vídeo amb un fragment del bolero de Ravel comentat i ves fent una llista del nom
de cada instrument que surt a la primera part de l'obra.
de cada instrument que surt a la primera part de l'obra.
TASCA 2: (5 minuts)
Llavors comprova amb aquesta guia d’audició si tens els noms ben escrits:
TASCA 3: (5-10 minuts)
De la llista que has fet amb els instruments, escriu a devora seu de quina família són:
percussió, vent fusta, vent metall, corda fregada…
percussió, vent fusta, vent metall, corda fregada…
Pensa que la celesta és un instrument que en prémer les tecles del teclat, uns martells
piquen unes plaques de metall (tipus metal·lòfon).
piquen unes plaques de metall (tipus metal·lòfon).
Comprova les teves respostes amb aquest solucionari:
TASCA 4: (10 minuts)
Contesta aquest qüestionari sobre els instruments que hem vist a l'anterior vídeo i que
toquen a la primera part del Bolero de Ravel.
toquen a la primera part del Bolero de Ravel.
TASCA 5: (10 minuts)
Si tens per imprimir, pots pintar els dibuixos d’aquesta fitxa amb alguns dels instruments
d’aquesta fitxa. (Només pintar)
d’aquesta fitxa. (Només pintar)
MOLT BONA FEINA!
------------------------------
FEINA MÚSICA DIJOUS DIA 14 DE MAIG DE 2020
FEINA MÚSICA DIJOUS DIA 14 DE MAIG DE 2020
De l’òpera passam a una nova forma musical que és el ballet. En aquest cas a una peça molt especial del compositor Maurice Ravel. El Bolero.
TASCA 1: (12 minuts)
Escolta la petita explicació de la composició del Bolero de Ravel que he gravat al vídeo i imita els moviments que vaig marcant al mateix vídeo. Hi ha un moment que tu has de fer els moviments que vulguis.
TASCA 2: (4 minuts)
Mira aquest vídeo que el Ballet nacional d’Espanya ha gravat per celebrar el dia internacional de la dansa. Cada ballarí i ballarina ho ha gravat des de casa seva perquè tampoc podien sortir de casa.
#CHALLENGEDANZA BOLERO DE RAVEL BALLET NACIONAL DE ESPAÑA CONFINADOS
TASCA 3: (3 minuts)
Grava’t un mini vídeo de 10 segons ballant com vulguis seguint la música i envia-m’ho. Pots fer-ho individual o en família, com vos estimeu més. Entre tots els vídeos que rebi farem un muntatge per a mostrar a les famílies a final de curs. Si no podeu gravar, idò feis fotos.
Utilitza aquesta música de fons posada en el moment que tu vulguis:
TASCA 4: (5-10 minuts)
Llegir la informació resum (text) o escoltar l’àudio resum:
Àudio:
Text:
Maurice Ravel (1875-1937) era francès. Era pianista i compositor.
L’any 1927, na Ida Rubinstein, una ballarina russa amiga seva li va fer un encàrrec d’una música per a un ballet amb caràcter espanyol.
En Maurice Ravel va pensar en orquestrar unes peces d’Isaac Albéniz, un compositor espanyol que ja havia mort feia uns anys i que tenien ritme de fandango. Finalment, per qüestió de drets d’autor, no va ser possible usar aquestes composicions. Ell no volia complicar-se gaire i va voler seguir amb la idea de fer una orquestració.
Aleshores va pensar fer un experiment musical. Va composar una melodia senzilla i una contramelodia (segona melodia que li vendrà just a darrere) i anar fent que la tocassin instruments diferents de l’orquestra de manera repetitiva durant tota l’obra.
Aquesta idea, en principi una mica de bojos d’anar repetint durant 17 minuts les mateixes 2 melodies, va resultar un gran èxit. L’obra es va estrenar l’any 1928. A la gent li va fascinar aquesta melodia i es va convertir en l’obra més coneguda de Ravel. De fet, avui dia, encara és una de les melodies que més es coneixen del món.
TASCA 5: (5 minuts)
Juga al quizizz sobre Maurice Ravel i la seva composició:
TASCA 6: (12 minuts)
Mirar aquest vídeos en els quals s’assagen o representen diferents coreografies sobre la música del Bolero de Maurice Ravel. Després haureu de contestar unes preguntes.
VÍDEO 1:
Vídeo muntatge de la representació de la coreografia de Rafael Aguilar interpretada pel Ballet Nacional d’Espanya.
https://youtu.be/6UjWefIhdPE (3:52)
VÍDEO 2:
El Ballet Nacional d’Espanya assajant la recuperada coreografia del Maestro José Granero.
https://youtu.be/uV0XLUImwYM (2:36)
VÍDEO 3:
Companyia de ballet Antonio Márquez. Podem veure com l’orquestra toca en directe a darrere el ballet.
TASCA 7: 5 minuts
Contesta aquest qüestionari amb preguntes sobre els vídeos que has vist.
MOLT BONA FEINA!
FEINA MÚSICA DIJOUS DIA 7 DE MAIG DE 2020
Avui toca treballar amb l’òpera “La gazza ladra” (La garsa lladre/ la urraca ladrona) de Rossini.
TASCA 1: 10 minuts
Heu de visionar aquest vídeo en el qual vos explic la història i alguna informació sobre l’òpera.
Amb aquest enllaç:
O bé aquest altre, el que vos vagi bé amb el vostre dispositiu. Són iguals!:
TASCA 2: 15 minuts
Tornau a llegir la història tots sols accedint a l'enllaç d'aquí baix que duu
a la presentació de diapositives i escoltau 1 minut aproximadament de cada audició
(podeu passar-la envant per sentir el bocí que vos estimeu més).
Si treballeu des del mòbil podeu davallar l'aplicació Presentacions de Google per veure-la millor.
TASCA 3: 10 minuts
Jugau al quizizz següent que tracta sobre La garsa lladre: compositor,
argument i característiques musicals de l'òpera .
PITJAU PLAY QUIZ per jugar i FLASHCARDS per estudiar les preguntes que sortiran al joc.
MOLT BONA FEINA!
ENVIAU-ME UN CORREU COMENTANT COM
VOS HAN ANAT LES PROPOSTES, PER FAVOR.
-----------------------------------------------------------------
DIJOUS 30 D'ABRIL DE 2020
AVUI VOS PROPÒS QUE PIQUEM RITMES I LLAVORS CANTEM UNA CANÇÓ.
PROPOSTA 1: ESCOLTAR I REPETIR ELS RITMES D'AQUESTS VÍDEOS
Ritme 1:
https://drive.google.com/file/d/1lbNt1hQfIWiKbTSr3fTtWzWPm-u7h_3F/view?usp=sharing
Ritme 2:
https://drive.google.com/file/d/1pmyevcxL9K7bLVWvrHnKJAX5C7tqHglF/view?usp=sharing
PROPOSTA 2: BIM-BUM
OCELL BLAU= SILENCI OCELL VERMELL= HO FEIM NOSALTRES
FER-HO NOMÉS A VELOCITAT LENTA I MITJA. (FINS AL 3:23)
EL FINAL RÀPID= BALLAU LLIURE!
ÉS UN JOC, SI NO SURT BÉ, NO PASSA RES!! ES TRACTA DE PASSAR-HO BÉ!
PROPOSTA 3: TRIA UN DELS DOS JOCS PER PRACTICAR: EL DELS COLORS O EL DEL TASSÓ.
Aquest és per mirar. El següent és igual però per fer-lo vosaltres.
PROPOSTA 4: CANTAU LA PRINCESA QUE HABITAVA AL COR DUNA POMA QUE HE GRAVAT PER VOSALTRES DE LES ENTRADES GENERALS DEL BLOC: https://esracodemusica.blogspot.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada